Rowery miejskie – praktyczny środek lokomocji

Rowery miejskie – praktyczny środek lokomocji

Ciężko jest poruszać się po mieście samochodem. Może i wygodnie, ale korki w godzinach szczytu sprawiają, że zajmuje to bardzo dużo czasu. W takim wypadku są trzy rozwiązania.

Pierwszym najprostszym, ale zajmującym dużo czasu jest poruszanie się piechotą. Niestety przy dużych odległościach w mieście może to być męczące. Kolejnym sposobem jest skuter. Jego wadą jest cena początkowa, jednak szybkość przemieszczania się pozwoli zaoszczędzić mnóstwo czasu. Jest jeszcze jedno rozwiązanie, rozwiązanie optymalne, tańsze niż skuter, ale szybsze od przemieszczania się pieszo, to rower.
Istnieje nawet odpowiedni model do jazdy po mieście – rower miejski. Rowery miejskie tak zwane holendry mają określoną budowę. Posiadają giętą szeroką kierownice, krótką ramę i szerokie siodełko umożliwiające jazdę w pozycji wyprostowanej. Wyróżniamy dwa typy ram rowerów miejskich: konwencjonalne (męskie) oraz damskie (damka). Wygodniejsza pozycja i komfort użytkowania powoduje, że „damki” często są używane przez mężczyzn. Dodatkowo w wyposażeniu rowerów miejskich jest lampka zasilana przy pomocy dynama, komplet błotników, nóżka, osłona błotników, bagażnik tylny i czasami koszyk.
Tradycyjny rower miejski występuje w wersji bez przerzutek, z jednym hamulcem tylnym. W przeciwieństwie do rowerów górskich, czy kolarek jest cięższy, jego waga to około dwudziestu kilogramów.

Reasumując, rower miejski to łatwy sposób poruszania się i mimo braku komfortu takiego jak w samochodzie, to stanowi bardzo dobry środek przemieszczania się po mieście.

Dodaj komentarz

Close Menu