Miejsce na wesele w Pieniężnie

Byłam z mężem w ubiegłym miesiącu na weselu siostry. Jej mąż pochodzi w Pieniężna i właśnie tam zdecydowali się urządzić wesele. Mieszkamy w Olsztynie, więc nie mieliśmy daleko. Ślub wzięli w Kościele św. Piotra i Pawła, pięknej świątyni z pięcioma nawami.

Udane wesele w Pieniężnie

wesela PieniężnoŚlub był w piątek. Wzięliśmy wolne w pracy, spakowaliśmy się i pojechaliśmy rano do Pieniężna. Kościół, który wybrali młodzi był przepiękny. Zbudowano go w 1897 roku na miejscu starszej świątyni. Zostały po niej barokowe figury patronów przy ołtarzu, gotycka chrzcielnica i polichromowana ambona z XVII wieku. Sama parafia została utworzona jeszcze w XII wieku. Bardzo się wzruszyłam podczas ceremonii. Cieszę się, że moja siostra jest szczęśliwa. Opowiadała mi jak szukali miejsca na wesele. Jeśli chodzi o organizację wesela Pieniężno oferuje wiele możliwości. Siostra z narzeczonym rozważali urządzenie wesela w agroturystyce pod miastem, ale w końcu wybrali jednak bardziej klasyczne rozwiązanie – restaurację hotelową i nocleg w hotelu dla gości. Był to bardzo dobry wybór. Jedzenie było przepyszne. Mój mąż cały czas brał dokładki golonki – pewnie też dlatego, że jej nie robię. Nad dobrą zabawą gości czuwał wynajęty didżej. Królowały oczywiście weselne hity, ale było też miejsce dla muzyki pop. Młodsi goście byli z tego powodu zadowoleni. Kilka razy podawano ciepłe posiłki i cały czas można było korzystać ze szwedzkiego stołu. O północy wjechał tort weselny. Był ozdobiony świeżymi kwiatami i bardzo smaczny. Bawiliśmy się do białego rana.

Następnego dnia, w sobotę, były poprawiny. Niektórzy odczuwali jeszcze skutki wczorajszej zabawy. Mój mąż także walczył z kacem. Poprawiny były spokojniejsze, zjedliśmy obiad, trochę potańczyliśmy, i popołudniu zaczęliśmy zbierać się do domu.